Döntéshelyzet - KKV vezetőknek

Ne utólag legyünk okosak

Öt alapvetés az üzleti tervezés során

Vannak új ötleteid cégeddel kapcsolatban, új irányokat jelölnél ki vállalkozásod számára? Azt gondolod, ezek a dolgok fogják beindítani a növekedését a cégben? Bizonyára te is ismered azt a mondást nem minden arany, ami fénylik. Ezzel a felfogással érdemes neki vágni az új ötletek megvalósításnak. Ebben a bejegyzésben, az üzleti tervezés öt alapvetésre hívom fel a figyelmed.

uzleti_terv_keszites.png


Ugyanis nem minden új elképzelést lehet megvalósítani, nem minden ötlet fogja beváltani a kívánt reményeket. De ha ezeket alaposan végig gondolod, csökkentheted ennek kockázatát. Készíts mini üzleti tervet magadnak, az öt alapvetés mentén. Ez az öt alapelv tulajdonképen a cég stratégiai terve. Nem kell túlzásba vinni, gondolkozzunk egyszerűen.


1. Fogalmazzuk meg, Kik vagyunk, és Mit csinálunk.
Ez egy megkerülhetetlen dolog, ezt kell kommunikálnia a vállalkozásnak az ügyfelei felé. Fogalmazd meg egy mondatban.

Íme, egy példa, saját vállalkozásomból kiindulva:

A kis és közepes vállalkozások életében fontos, üzleti jellegű tervezési folyamatokra és döntési helyzetekre kínálunk megoldást, a menedzsment tudomány bevált eszköztárának segítségével.


Ennek a mondatnak a megfogalmazása során, ügyeljünk arra, hogy kifejezzük, mivel foglalkozunk és ki a mi ügyfeleink. A mondat megalkotása során képzeljük el magunkat egy konferencián, üzleti találkozón, ahol megkérdezik tőlünk „Te mivel foglalkozol”. Ez egy nagyon fontos momentum, megrendelést nyerhetünk vagy bukhatunk általa.

kozep_vezetoi_trening1.png


2. Az ügyfélnek milyen problémáját oldjuk meg?
Ismerned kell az ügyfeleid problémáját és megoldást kell rá nyújtani. Fogalmazz meg 2 – 3 problémát és természetesen a hozzájuk tartozó megoldást is.


A fenti példát tovább gondolva:
Sok cégvezető, magányos a cégét érintő kihívások problémák megoldásában. Sokszor úgy gondolják az Ő helyzetük speciális. Ilyenkor lehet segítség, egy gyakorlott külső szem, aki rávilágít arra, hogy ezek a problémák valamilyen szinten tényleg speciálisak, de a megoldásukban vannak bizonyos sablon elemek. Ilyen probléma például : Hogyan növelhetném bevételeimet úgy, hogy a költségek közben ne szálljanak el? Hogyan tudnák még több új vevőt elérni? Hogyan tudnám jobban, eredményesebben vezetni a cégemet?


3. Hogyan oldjuk meg a problémát?
Adjunk egy rövid összefoglalót arról, hogyan kívánjuk az adott problémát, helyzetet megoldani:

Mi így csináljuk:
Szorosan együttműködünk a vállalkozás vezetőjével (ivel), hogy megértsük a célokat és a jövőképet, majd megalkossuk azt a tervet, ami biztos növekedést jelent a vállalkozás számára. Kijelöli a kitörési pontokat, meghatározza a gyengeségeket. A konkrét és kézzelfogható mérföldkövek segítségével könnyen és gyorsan ellenőrizhető, hogy a vállalkozás tarja e a tervet és amennyiben nem tartja akkor mit és mekkora mértékben kell változtatni annak érdekében, hogy a célkitűzések teljesüljenek.


Gyakori hiba a vállalkozásoknál, hogy nem perszonalizálnak. Sokat beszélnek magukról, termékükről – szolgáltatásukról. De az ügyfelek magukról és problémájukról szeretnének információt kapni.


4. Kik az ügyfeleink? Egy vagy több szegmensét célozzuk a piacnak?
Gondold át kik az ideális ügyfeleid. Ezen a ponton érdemes elgondolkozni a piaci szegmensek méretéről, győződj meg róla, hogy a potenciális ügyfelek elegen vannak ahhoz, hogy eltartsák a vállalkozásodat. Ha az üzleti tervet azért készítjük, hogy alátámasszuk ötletünket (belső felhasználás) nem feltétlen kell részletes piaci elemzést végezni. Viszont kell, hogy legyen egy benyomásod a piac méretétől, amit valamilyen vizsgálattal alátámasztasz.

job_keres.jpg

A Döntéshelyzet ügyfélszegmensei:
1. Kis és közepes vállalkozások kb. 100 milliós árbevétel felett.
2. Olyan kis és közepes vállalkozások, akik önerőből képesek üzleti tervet készíteni, de szívesen igénybe vennék szakértés – tanácsadást a tervükkel kapcsolatban.
3. Ahol már érezhető közelségben van a stafétabot átadás
4. Induló vállalkozások, akinek szükségük van egy üzleti terv sablonra plusz szakértői konzultációs alkalmakra.

Fontos tudni, ahány ügyfélszegmens annyiféle termék és szolgáltatás. Ezeknek nem feltétlen kell alapjaiban eltérni, de a különböző szegmenseknek más és más problémái lehetnek, máshogyan kell megszólítani őket.


5. Piaci verseny? Kik a versenytársak mi különböztet meg engem tőlük?
Készíts listát a versenytársakról, és fogalmazd meg Te miben vagy más, mint Ők.

Kik vagyunk, mit csinálunk? A kis és közepes vállalkozások életében fontos, üzleti jellegű tervezési folyamatokra és döntési helyzetekre kínálunk megoldást, a menedzsment tudomány bevált eszköztárának segítségével.
Probléma, szükséglet, amit megoldunk Sok cégvezető, magányos a cégét érintő kihívások problémák megoldásában. Sokszor úgy gondolják az Ő helyzetük speciális. Ilyenkor lehet segítség, egy gyakorlott külső szem, aki rávilágít arra, hogy ezek a problémák valamilyen szinten tényleg speciálisak, de a megoldásukban vannak bizonyos sablon elemek. Ilyen probléma például : Hogyan növelhetném bevételeimet úgy, hogy a költségek közben ne szálljanak el? Hogyan tudnák még több új vevőt elérni? Hogyan tudnám jobban, eredményesebben vezetni a cégemet?
Megoldásunk Szorosan együttműködünk a vállalkozás vezetőjével (ivel), hogy megértsük a célokat és a jövőképet, majd megalkossuk azt a tervet, ami biztos növekedést jelent a vállalkozás számára. Kijelöli a kitörési pontokat, meghatározza a gyengeségeket. A konkrét és kézzelfogható mérföldkövek segítségével könnyen és gyorsan ellenőrizhető, hogy a vállalkozás tarja e a tervet és amennyiben nem tartja akkor mit és mekkora mértékben kell változtatni annak érdekében, hogy a célkitűzések teljesüljenek.
Piacod A teljes piaci mérte 2016-ben 675 000 KKV- ebből:
76% olyan kis és közepes vállalkozások kb. 100 millió – 1 milliárd árbevétel között a tulajdonos ügyvezető ugyanaz a személy. Várható bevételed ebből a szegmensből per év: xxxxxx (ezt az információt nem teszem publikussá)*itt csak becslést érdemes csinálni
24% ahol már érezhető közelségben van a stafétabot átadás. Várható bevételed ebből a szegmensből per év: (xxxxxx ezt az információt nem teszem publikussá)*itt csak becslést érdemes csinálni
Versenytársak

Versenytárs neve: xxxxxx ezt az információt nem teszem publikussá
Amiben más a Döntéshelyzet tőlük: Üzleti terveinkkel nem pusztán tényadatokat közlünk, hanem konkrét megoldási javaslatokat teszünk a tervben foglaltak kivitelezésre. Igény esetén a terv kivitelezésben is tudunk segítni. Üzleti terveinket nem a fióknak írjuk.
Versenytárs neve: xxxxxxxxx
A Mi ajánlatunk megkülönbözteti az induló és a már működő cégeket, más üzleti terv készül egy kereskedelmi tevékenységek folyató cégnek, mint egy gyártó cégnek.

Alapvető különbség: Mikor üzleti tervet készítünk ügyelünk arra, hogy a terv ne a fióknak készüljön. Akció terv szerű anyagokat készítünk a PRRR ciklus alapján. (Tervez – Kipróbál – Ellenőriz – Módosít->Plan - Run - Review - Revies )

*versenytársaknál érdemes minél többet megvizsgálni.


Nagyon fontos, hogy a fent leírtak reálisak és valósak legyenek, ugyanis a lényeg az, hogy a célpiacod valós legyen, a probléma mait megoldasz, igaz legyen, és az ügyfelek valóban megakaják vásárolni a megoldásodat.


Hogyan csináljam meg mindezt?
Először is ülj el, gondold át az öt lépést és írd le a válaszokat. Másodszor, validáltasd valakivel az ötletedet, beszélgess emberekkel. Ezek lehetnek;

  • a már meglévő ügyfeleid
  • üzleti partnered
  • valamilyen üzleti – networking közösség tagjai (mint mondjuk a BNI)

Fogd fel úgy az indulást, mint egy kísérlet. Legyen meg az alapszintű termék – szolgáltatás, tedd ki a piacra és figyeld a visszajelzéseket.


A lényeg, meséld, el nekik mit tervezel és az alábbi kérdésekre mindenképpen próbálj választ kapni:

  1. Tudd meg, hogy az általad megállapított probléma a célcsoporton belül valós e. (Ügyelj arra, mindig nyitott kérdéseket tegyél fel, ne vezesd a beszélgető partnereid gondolatát a kérdéseiddel)
  2. Derítsd, ki tetszik beszélgetőpartnereidnek a megoldás, amit kínálsz.
  3. Tudd meg a célcsoport hajlandó lenne e fizetni a megoldásodért.
  4. Ha úgy indulsz neki, hogy kísérletezel, akkor figyelned kell a piaci visszajelzéseket, és ezek alapján kell fejlesztened a terméked – szolgáltatásod.

    Debreczeni László és Hajdu Máté
    üzleti terv tanácsadók
    segítség, tanácsadás, konzultáció, üzleti terv írás szolgáltatásainkról a tudatoscegvezetes.hu oldalon tájékozódhatsz

KÉRDÉSED, VÉLEMÉNYED, SAJÁT TAPASZTALATOD VAN?

KÍVÁNCSIAK VAGYUNK RÁ! OSZD MEG VELÜNK!


Írj nekünk a donteshelyzet@gmail.com címre vagy görgess le az oldal aljára és egyből írhatod is

A bejegyzés trackback címe:

https://donteshelyzet.blog.hu/api/trackback/id/tr4313815950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Döntéshelyzet - KKV vezetőknek

Olyan összetett, több tényezős, a cég életében fontos döntési helyzetekkel foglalkozunk ahol még tapasztalt vezetőknek sem könnyű optimális döntést hozni. Milyen tipikus helyzetek, döntési csapdák lehetnek ilyenkor és hogyan lehet ezeket eredményesen kezelni. Mindezt életszerű helyzetekben, gyakorló vezetők példáin keresztül nézzük de kitekintve, bemutatva a menedzsment tudomány bevált eszköztárát, megoldásait is.

süti beállítások módosítása